Sunday, June 27, 2010

Elina Shakila - Part 5

“..beep…” phone office aku meminta perhatian. Aku tekan button speaker.

“Jim, Raymond, Capventure, on the line. Oh, jangan lupa appointment 3.00 pm, nanti Lina akan submit the finalized report by lunchtime…” Iza memerintah.

Officiallnya lah minah ni semenjak-duamenjak ni…aku gelak sendiri… “thank you yer darling…” aku menyakat Iza.

“pwwwbbhhhtt” jawapan yang aku terima.

Perbualan aku dan Raymond mengambil masa beberapa minit dan diakhiri dengan persetujuan dari aku untuk menyediakan proposal yang diingininya serta membuat presentation di Langkawi, hujung bulan nanti. Aku tersenyum. Boleh bawak Lina berjalan-jalan.

Tepat 12.30 p.m. Lina bergegas masuk ke bilik aku dan mencampakkan proposal yang disediakannya ke atas meja aku. Bammm!!!

“here, I can’t do it. You better get someone else la Jimi, I dah fed up and I can’t stand it anymore…” bentak Lina, disertai tangisan. Terus dia duduk di sofa berdepan dengan meja aku. Lina mengeluarkan tisu dari handbag Coach-nya (yang aku belikan la) terus mengelap airmata yang mengalir.

Aperhal lak pulak ni! Tercetus dalam otak aku…”What’s wrong Lina?,” aku tanya perlahan.

Lina hanya mendiamkan diri. Mengerling ke arah aku. Tajam jelingan tu.

Aku nyalakan Dunhill sebatang.

“Joie…he is making me sick, really, I can’t stand him anymore…I want out Jimi, this time, it’s really really over! I dah banyak kali mengalah, but not this time…” Lina mula berbicara, “I’m thinking to move our from umah mak…don’t you try to stop me, okay…!”

“I won’t, you are a big girl now…it’s your decision..tapi…” aku mula mengorak cara nak kasi Lina bertenang, dan memikirkan masak-masak keputusan dia.

“tapi apa…” bentak Lina, seakan kanak-kanak pula perangai dia.

“before you do anything or decide your next move, lets go out and have lunch first, bagi you cool down…okay sweetie?”

“okay Jimi…” nada Lina mula perlahan. Aku dah berjaya bagi dia cool down sedikit.

“okay, now a bit of good news, tadi Raymond call, kita ada presentation di Langkawi, end of this month, so lets treat it as a short holiday…rasanya kita pun dah agak stressed out this pass few months…okay?

“yeah…okay Jimi, I would like that very much…” Lina membalas dengan senyuman.

Aku pun beep si Iza, “Iza, call si Poji, Saturn Entertainment, kenselkan meeting petang ni, you give la some excuses, I ngan Lina ada urgent work to do, thanks ok darling…”

“What urgent work?” Lina terpinga-pinga.

“Trust me…Lets go!” aku mengukir senyuman.

Satu tektik untuk pujuk orang perempuan ni, kalau dia tengah marah, serabut, masalah atau tension adalah dengan membawa mereka shopping, especially kasut.

Okay, aku pun tak tahulah apa connection perempuan dengan kasut, tapi korang cubalah. Aku gerenti!

Pavillion. Aku menghalakan kereta ke sana. Lina di tempat duduk penumpang dan sudah menjadi syarat apabila aku memandu, tangan kanannya mesti berada di atas peha aku. Aku rasa amat selesa, amat diperlukan dan amat disayangi bila Lina buat begitu.

Setelah menangis tension di pejabat tadi, kini, 30 minit kemudian, Lina dah macam a little girl in a candy store bila berada di Pavillion. Bersinar-sinar matanya, senyumannya pun dah lebar dan tak henti-henti.

Semasa Lina membuat pilihan di salah sebuah butik (entah butik yang keberapa dia dah singgah pun aku tak ingat) aku membuat panggilan ke salah seorang kawan aku.

Hampir satu jam (satu jam untuk pilih kasut? Ini pun misteri kaum wanita yang kita sebagai lelaki tak perlulah nak fahami, just take it as it is) Bruno Magli, suede, black RM2,300 tunai (tak la tunai, sign jer credit card, company bayar) siap dibungkus oleh amoi salesgirl yang tersenyum sampai ke telinga. Senyum besar kau ya, commission lebat hari ni.

“Where to now?” tanya Lina.

“Lunch amongst the cloud…” aku menjawab.

“You are kidding, right?”

“Have I ever kid you when it comes to making you happy…”

Lina hanya mampu tersenyum. Kegembiraan terukir di wajahnya.

Tidaklah aku bawak dia naik ke awan. Cuma ke Bukit Antarabangsa, Ampang, apartment rakanku yang aku telah hubungi tadi. Segalanya dah tersedia, simple lunch, pizza delivery. Bagi aku, lunch tu tak penting, yang lebih penting adalah suasana, keadaan dan tempat lunch tersebut berlaku.

Di sebuah apartment penthouse, di atas bukit yang tinggi dan memang seolah-olah berada di atas awan. First class apartment kawan aku ni, decoration yang modern, simple dan the on-going craze, minimalism. Actually, bukan dia punya la. Mak bapak dia punya. Melayu baru, Melayu berduit. Mana mereka dapat, aku tak mahu tanya.
Aku dan Lina bersantai di apartment tersebut. Makan, borak, bercerita, minum, makan, borak, bergurau dan just having a good time enjoying each other’s companion.

Aku tengok Lina amat vulnerable. Sayang ada, kesian ada. Aku berbaring sahaja atas carpet yang tebal sambil melihat Lina sendang meninjau pemandangan dari apartment tu. Memang menakjubkan, memang memukau.

“you wanna get comfy?” aku menyoal Lina sebab aku lihat suit yang dia pakai seakan merimaskan dirinya. Aku terus bangun dan aku geledah bilik kawan aku tu. Terjumpa plain t-shirt dengan boxer yang masih dalam plastic bungkusan. Aku buka dan aku berikan pada Lina.

“where do I change?” tanya Lina.

“sini jer lah, depan I…ada berani?” aku bersenda “theres nothing on a woman’s body I haven’t seen..”

“yeah Jimi, tapi you haven’t seen mine kan…” Lina membalas dengan ketawa manja lalu masuk ke dalam master bedroom untuk menyalin pakaian.

Damn! Salah satu fantasi aku tu untuk melihat Lina menyalin pakaian di hadapan aku.

Kami masih bersantai, mendengar music dan menonton movie di apartment tu sehingga lewat petang, apabila Lina tiba-tiba sahaja mengajak aku swimming. Dia terlihat kolam renang di bawah dan amat ingin merasakan kesejukkan air pula.

“…tapi I tak ada swimming suit la pulak…” rentet Lina.

“alahai, berkemban tak leh? Mandi bogel ke?”

“kenapa!!!giler ke you ni...!!!” Lina mencebek dengan gurauan aku.

Tidak apalah, Lina punya pasal, aku drive sebentar ke Ampang Point untuk membeli swimming suit untuk nya dan sepasang seluar bermuda untuk aku. 1 piece suit, light purple, open back and very sexy! Tertelan air liur aku membayangkan Lina memakai suit tu.

Hampir pukul 6 petang juga kami berdua turun ke pool. Aku dengan bermuda dan Lina dengan swimming suit yang aku baru beli tadi.

Dan aku seperti jakun tak pernah tengok perempuan bila Lina keluar dari bilik persalinan dengan suit tersebut! WOW and double WOW!!! Terbeliak mata aku, terpegun dengan keindahah bentuk badan Lina, perfect posture dan proportion. Kulitnya yang kuning langsat, kelicinan complexionnya, alahai, memukau aku.

Di dalam pool kami bergurau senda, Berkejar sana sini dan berpeluk-pelukkan. Mungkin kerana aku memang telah tersedia teruja dengan Lina, kelakian aku mudah terangsang, lebih-lebih lagi bila kami saling bergeseran, saling bersentuhan. Aku merasakan Lina juga ada kelihatan janggal bila terkena, bersentuhan dan bergeselan dengan tubuhku, lebih-lebih lagi di tempat yang tertentu dan sulit itu. Setiap kali kami bersentuhan, aku merasakan kejutan seperti terkena renjetan arus elektrik 1000 volts menyambar, meresap dan menggegarkan tubuhku.

Waktu sudah hamper pukul 7 malam ketika itu dan pengunjung makin berkurangan, apabila Lina tiba-tiba mengajak aku berlumba ke seberang… “race you to the other side…” teriaknya dan dia terus memulakan renangan.

Aku tenang sahaja, dengan gaya back stroke, perlahan aku kayuh dan aku khayal melihat awan dan langit yang semakin gelap, stroke demi stroke dan – gedeguk – aku terlanggar dinding.

“Farking sheeettt!!” aku meraung. Sakit siut!

Lina gelak dan menghampiri aku dan memeluk aku dari belakang. Kelembutan dan kehangatan yang hadir merangsang kelakianku. Lina bergerak pula kehadapan dan tubuh kami bertaut, beralun, bergerak bergeselan mengikut alunan air dalam kolam tu.

Aku tahu Lina perasan apa yang munusuk peha dan perutnya, dia seakan gugup dan tersipu malu namun pinggangnya telah ku rangkul dan untuk beberapa detik, kami beralun bersama.

Lina blushed. Merah pipinya, tapi dia diam, pasrah membiarkan aku terus merangkulnya. Matanya merenung mataku tajam dan nafasnya agak tercunggap.

Aku melepaskan rangkulan dan Lina kelihatan tergopoh-gapah naik. Agak kelam kabut juga, lain dari perwatakkan dia yang selalunya smooth and sleek.

Kami sama-sama naik ke apartment, berbalut towel sahaja. Perjalanan dalam lift agak janggal tetapi diselangi gelak tawa kami yang memecah kesunyian.

“C’mere sweetie…” aku memanggil Lina yang telah mengenakan bathrobe yang aku geledah dari almari kawan aku. Aku pun keletihan dan terbaring di atas sofa. Lina membetulkan ikatan bathrobe-nya dan duduk, lalu aku alihkan kepala aku beralaskan peha Lina.

“didja have a good time, sweetie?”

“yeah…I did, thanks Jimi” Lina masih tersenyum dan tersipu-sipu. Makin manis pula aku lihat wajahnya.

“tak perlulah nak terima kasih…membuat you happy, tersenyum, tertawa dan cukup bagi I. You deserved it Lina, every bit of happiness from life and I will do my best to make you happy…” aku membujuk sambil tangan kiriku membelai leher dan tengkuk Lina.

“I’m a lil bit confuse now, Jimi…and I’m scared too…”

“are u scared of me, Lina?”

“yeah…in a way…”

“in what way…”

“in the way you treat me, the way you make me feel, the way I feel about you…I’m confused and I’m afraid…I don’t know of the feeling inside me now…”

“look into my eyes, and tell me to get outta your life, Lina, and believe me, I’ll be gone, if my presence is not wanted and will bring unhappiness to you…” pantas aku potong cakap Lina, “coz, being the reason for you to be unhappy is the last thing I wanna be…”

Lina merenung mataku…redup matanya..tangannya singgah di pipiku, mengusap lembut… “I … I … don’t know what to think, Jimi, one part of me feel so happy…another part of me is so mixed up…”

“Don’t think, Lina…feel…you are as much a part of me as I am a part of you…”

Lina memandang aku, tanpa berkelip, matanya mencari jawapan dari aku, merayu pengesahan dan meminta pengertian apa yang dirasainya. Seluruh jiwanya memerlukan aku untuk meleraikan belenggu emosi yang tersimpul mati di dalam dirinya.

Perlahan Lina menarik wajahku hampir ke wajahnya…dan untuk kali pertamanya, bibir kamu bertaut...lembut…nikmat…syahdu. Mata Lina tertutup rapat, sentuhan bibir kami semakin hangat…dan ikatan bathrobe Lina semakin terurai…dan malam itu, kami berdua menjelajahi, menyusuri dan memiliki antara satu sama lain…

1 comment:

Lea said...

Lina..ohh...linaaa!
hahahaha