Monday, June 28, 2010

Elina Shakila - Part 6

“Lina…wakey wakey, dah sampai…”

“huh…” Lina membuka mata, agak keliru dan mamai.

“dah sampai dah ni…” aku menjelaskan. Sempat juga dia tidur walhal, flight ke Langkawi adalah sekitar 40 minit jer.

“Oh..” jawabnya ringkas. Lina menaikkan kerusi to the upright position dan terus mengeluarkan compact powder dan lipstick dari handbag.

Flight AirAsia ke Langkawi tak lama sangat dan tak la ramai orang sebab off-peak season. Lagipun weekdays ni. Dalam flight aku perhatikan strategy AirAsia ni. Siapa sangka, jual tiket puluhan ringgit sahaja, tapi boleh untung ratusan juta. Aku gelak kecil juga, sebab aku tahu, ratusan juta juga hutang yang tertangguh. Aku pun boleh berniaga kalau tak perlu bayar hutang sana sini. Well, none of my concern, pandai-pandai mereka la nak hidup.

Raymond dah memang menunggu kami di airport. The Datai Langkawi merupakan tempat presentation akan dilaksanakan. Giler dorang ni buat bisnes, satu apa tak bermula lagi, duit dah awal-awal ditabur sana-sini. Guna duit untuk pikat duit untuk buat duit.

Aku diberitahu bahawa yang bakal menghadiri “event” yang dianjurkan oleh Raymond ni bukan kecik anak. Kebanyakkan dari mereka memang dikenali, beberapa tycoon yang low profile.

Terdapat juga beberapa orang “proxies” atau muka hadapan bagi orang-orang tertentu yang tidak boleh dikaitkan dengan duit dan harta yang banyak. Raymond dan juga beberapa private venture capitalist yang lain-lain adalah individu dan syarikat-syarikat yang akan mengumpul dana untuk projek-projek persendirian untuk orang-orang persendirian tertentu. Projek sebegini adalah clean atau bersih dari campurtangan kerajaan. So, yang kaya tolong yang kaya untuk menjadi kaya dan mereke sesama mereka je jadi kaya. Orang-orang biasa macam aku ni, dapatlah serpihan dan sisa-sisa mereka.

Presentation yang direncanakan oleh Raymond malam nanti adalah untuk a very selected core people. Cream of the cream yang Raymond dah pilih. Everything is free untuk mereka ni. Transport, lodging, makan, golf, minum, karaoke dan benda yang mereka paling suka, perempuan. Orang-orang kayalah golongan yang paling gemarkan benda-benda free. Ianya membuatkan mereka rasa penting, besar dan disanjungi. Walau dorang mampu nak bayar apa sahaja, tapi kalau mereka dilayan seperti raja, tak perlu bayar satu sen pun, waduh, lagi kembang la hidung mereka. Inilah salah satu kepakaran Raymond dalam menggunakan ke-ego-an para pelabur yang dia pilih.

Selepas peristiwa di atas awan tu, aku dah Lina bertungkus lumus menyiapkan presentation yang dikehendakki oleh Raymond. Aku hold dulu ongoing project yang ada dan memberikan tumpuan kepada project yang satu ni…dan juga pada Lina.

Dia semakin manja dengan aku. Kehadiran aku diterima 100% dan sepenuh hatinya. Aku pula memang memanjakannya. Sentuhan makin mesra, gurau senda makin menjadi dan segala apa di tubuh badannya aku telah nikmati.

Aku pun mengakulah, aku sebenarnya telah jatuh hati padanya sejak kali pertama aku ternampa dia dengan baju sekolah di rumah aku semasa Joie bawa dia pulang. Sejak dari itu, aku mengaku, Lina telah menjadi fantasi aku, aku terus terang, aku tak boleh lupakan dia walau aku jauh di luar negara. Aku juga menyatakan keinginan aku untuk bersamanya, setiap detik, setiap saat.

Selepas kami check-in (dua bilik berasingan, tapi ada pintu adjoining, untuk cover linelah, tak la nampak sangat aku couple dengan Lina) aku mula buat preparation bersama Raymond untuk presentation malam nanti.

Lina menyatakan dia hendak keluar ke Pekan Kuah, nak shopping serba sedikit cenderahati, katanya. Aku biarkan dia pergi, aku banyak nak prepare.

Lewat petang, Lina pulang dengan tangan penuh beg plastik. Shopping sakan dia. Aku suruh dia siap cepat, dah hampir masanya untuk buat presentation.

Aku dan Lina siap, full official suit. Aku dengan navy blue Armani dan Lina dengan pants suit pastel orange Max Mara. Aku ingat lagi beli kat butik di Concorde KL.

“Lets kill ‘em, sweetie!” aku ujar sambil menghulur lenganku untuk dipaut of Lina.

“lead the way, handsome…”

Kami berjalan ke elevator dan turun ke lobby lalu terus disambut oleh Raymond. Melalui lobby dan menyusur ke conference room. Aku ingatkan ballroom utama akan digunakan, namun takkanlah guna tempat sebesar itu untuk 20-30 orang.

Raymond membawa kami ke conference room yang terletak di lain floor. Oh, sini rupanya. Private sedikit dari main ballroom tu.

Bila aku buka jer pintu conference room tu, aku dah terlopong. Lina pandang aku, aku pandang Lina. Ini nak meeting ke atau nak berpesta!!?? Dah tak rupa conference room. Ada music machine, dengan DJ console, big screen, karaoke set, lampu samar-samar, disco ball, lampu kelip-kelip, belon, alahai dah macam kelab dangdut. Aku dengan Lina tertawa, begitu juga Raymond. Hantamsajalah labu!!!

Presentation rupanya akan diadakan di adjoining room yang agak kecil sedikit. Bilik utama yang besar ni adalah untuk menggosok dan membodek para-para pelabur, supaya mereka pening-pening lalat, seronok, gembira dan tersenyum saja bila duit mereka keluar nanti. Tidak menjejaskan operasi Raymond berbelanja 100 ribu ke 200 ribu jika pulangan nanti dalam kiraan berjuta-juta.

Malam itu berjalan dengan baik, segala perancangan terurus lancer dan presentation aku adalah salah satu aktivit dalam beberapa agenda dirancang oleh Raymond yang berjaya mengikat kontrak pelaburan berjumlah RM15 juta kesemuanya. Bagi aku, duit kocek saja bagi mereka-mereka yang hadir malam tu, 30 orang kesemuanya, kalau dibahagi sama rata, hanya RM500 ribu seorang. Kacang putihlah!

Aku dan Lina lepak sebentar di bilik temasya tu, saja sebagai menghormati tetamu-tetamu Raymond, yang ada juga aku kenal beberapa orang.

Dalam pukul 11 malam, aku ajak Lina keluar dari tempat tu. Biarkanlah mereka-mereka nak berpesta. Bak kata Ahmad Nespu dalam cerita Tiga Abdul, “dancinglah sampai pagi, bapak tak marah...”

“so, what’s our plan tonite?” tanya Lina ketika kami melangkah meninggalkan temasya tersebut dan berjalan semula kea rah elevator untuk kembali ke bilik masing-masing.

“I dunno, tidor maybe, tengoklah camna, kita balik bilik dulu, nanti kita decide, okay..” aku memang tiada apa-apa plan pun untuk malam ini, rasa macam nak rest dan besok baru aku cadang nak keliling Langkawi, nak jadi tourist. Tapi esok la...

“ok...if you say so...” ujar Lina, dengan senyuman yang melirik panjang.

Aku antara perasan dan tidak senyuman itu. Senyuman nakal atau mungkin hanya perasaan aku sahaja. Aku biarkan ianya berlalu, malas nak pursue.

Sampai di bilik, aku masuk toilet terus aku sediakan air panas dalam bathtub. Aku nak berendam air panas malam ni. Ahh...aku dah rasa kesegarannya...cepat-cepat aku membuka pakaian, ambil rokok dan terus semula ke bilik air.

Aku berendam. Aduh bestnyalah...nikmat dan melegakan. Memang aku mengamati dan tengah enjoying myself. Khayal dan mengasyikkan, sambil aku hisap Dunhill, asap berkepul-kepul, fikiran melayang entah ke mana...dan –

”JIMMMMIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEE!!!!!...”

Teriakkan Lina bergema. Kelam-kabut juga aku. Dalam syok aku berangan, terkejut aku! Seketika juga aku nak cari balik bearing dan kedudukan. Aku terus melompat dari tub dan aku capai towel.

”Lina...kenapa? Whats wrong??!!!” tergesa-gesa aku meluru ke bilik Lina melalui adjoining door.

Oh my Goshhhhh!!! Oh bloody hell…oh my fuckin gosh!!!! Itulah sumpah seranah yang terkeluar dari mulut aku bila melangkah masuk ke bilik Lina.

Bukan marah atau hilang pertimbangan, tetapi kerana terlampau terkejut dan terlalu teruja.

Lina berdiri di tepi dresser dengan pakaian seragam pinafore sekolah menengah, rambut pony tails, stokin putih…jantung aku macam nak luruh!

Lina yang berusia 16 tahun, Lina yang kali pertama aku temui berdiri dihadapan aku. Langsung aku tidak sangka Lina akan meng-surprise-kan aku sebegini.

Lina senyum.

Aku terkedu.

Lina menghampiri aku dengan perlahan.

“What’s this all about...” tersekat-sekat dan berketar-ketar juga suara aku. Aku bermimpi ke ni...atau fantasi aku akan menjadi realiti...atau realiti ini adalah fantasi...

“my way, of giving myself to you, Jimi...the first time you really saw me, right, as you told me...in my school uniform...now i’m yours…from that first moment…”

OHMYGOSH!

Pesta aku bersama Lina pada malam itu mungkin tak sehebat, tak sebingit, tak semeriah pesta orang-orang kaya yang berlangsung di dalam conference room itu, namum, tiada perkataan dapat membayangkan, menerangkan kenikmatan, keasyikkan dan kehangatannya.

No comments: